Alla inlägg under maj 2013

Av Maria - 29 maj 2013 05:20

Just nu är jag ute på en morgonpromenad. Igår satte ja, för första gången på 2 veckor, foten på gymmet för att träna själv. Har bara haft mina pass. Knät har vilat så dags för lite rehab träning. Blev rygg och ben som fick sitt igår :). Kändes riktigt bra. Testade också zumban. Gick också bra. Men där får man tänka till lite.

Av Maria - 28 maj 2013 14:20

Jordgubbs smoothie med vaniljprotein.

Apt

Av Maria - 28 maj 2013 05:15

Igår hade vi vår sista apt på jobbet. Det blev en liten avslutning på Råön. Kan bara säga. Fler sådana aptn :)

(Det var alkoholfritt i glasen )

Apt

Av Maria - 28 maj 2013 05:15

Igår hade vi vår sista apt på jobbet. Det blev en liten avslutning på Råön. Kan bara säga. Fler sådana aptn :)

(Det var alkoholfritt i glasen )

Av Maria - 26 maj 2013 21:48

Två stora händelser idag. Ja det är ju mors dag också ;). Min dag fick jag spendera i Ullared tillsammans med min älskade vän Annika. Har längtat så efter att få träffa henne. nu Dröjer det lite för länge innan nästa gång.
Men det var roligt att prova kläder den här gången och man märkte att man måste ta en storlek mindre än vad man trodde :D. En sån härlig känsla. Kan säga att det blev ett stort hål i plånboken ;). Lovade ju lite bilder så de kommer i slutet.

Hoppas ni haft en bra dag!

// Maria

Av Maria - 25 maj 2013 20:29

Just nu sitter jag bara och längtar till morgondagen då jag ska till Ullared...weeeee.

Ska träffa min underbara vän Annika där och vi ska shoppa tillsammans.

Önskar att jag kan träffa henne så mycket mer men då vi bor långt ifrån varandra är inte det möjligt.

Lovar att ge er lite bilder från dagen imorgon :). Annars följ mig på instagram mariahj81 så år du mer bilder från min dag.


Men åter till dagen.

Efter dagens häftiga pass där man verkligen körde skiten ur sig och musklerna var helt slut var det dags för "svärmor" att firas.

Hon fyllde 65 igår och idag blev det lunch och tårta.

Har inte den lättaste relationen med henne men det funkar. Vem har det med sin sambos mamma. Visst finns det men jag har inte hört så många säga det.

De har gård så bor på landet och jag trivs väldigt bra där måste jag säga.

Älskar landet och sörjer lite att man bor i ett bostadsområde. Men det får man ju ändra på eller hur?


Barnen var givetvis finklädda och ville visa upp sig för kameran ;)


     

Här kommer lite bilder från gården.


Vi njöt av att vara ute och j skulle ju köra traktor såklart.


     

       



Hoppas du haft en underbar dag :)


// Maria


Av Maria - 25 maj 2013 12:10

Pass idag. Bodypump extended tillsammans med Hanna. Vilket ös och energi :)

Av Maria - 23 maj 2013 06:08

Hoppas ni har det bra denna gråtrista morgon.

Jag vaknade 4.30 Lite jobbigt när man vet att man kan sova lite till. Men men gick upp och gick iväg. 35 min promenad blev det så skönt :).

Kom under promenaden på att jag lovat ta med mig utstansade blommor till jobbet. 

Skulle gjort det igår när man hade tiden men glömde.

Glömmer en del nu för tiden men det har blivit bättre. Stress kanske. Får hitta de lugna stunderna så nu sker promenaden utan musik. Fågelsång är så avstressande.

Nu har frukosten intagits och jag är redo för jobbet. Kort dag så ser fram emot att få sluta tidigt.


Bjuder på lite bilder från promenaden i morse:


 

 

Gråtrist men så skönt. Regnet hängde i luften och lite droppar föll ibland.


 

Ser lite roliga (konstiga) saker folk har i sin trädgård. De är inte riktiga bara prydnad.


Ha en underbar dag.


// Maria

Presentation


Här skriver jag mest om min kost och träning. Kan även bli lite annat ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards