Alla inlägg under april 2013

Av Maria - 26 april 2013 09:27

Det är så lång tid det är kvar. Jag har 3 veckor på mig att få upp flåset ännu mer. Att få benen att springa lite fortare så jag kan slå 2,03 Tim. Fast sista veckan blir lite lugnare då man ska ladda. Nu gäller det :).



Vab

Av Maria - 25 april 2013 22:20

Ja då var dottern sjuk. Så får bli hemma imorgon. Lite trist. Men väntar på nya varor imorgon så det blir ju lite spännande ändå. Vet ju vad jag beställt men ändå. Lite som julafton :).

Är så stolt idag. J valde att ha kalsonger hela dagen. Det är första gången han ratar blöjan helt vilket är så roligt . Detta verkar också få med sig A. Hon krävde trosor idag. Så nu hoppas jag att detta håller i sig. Blöjfria barn efter sommaren är målet :). J är ju nästan där. Vi får ju se imorgon och dan efter det men sen så. Blir ju en belöning givetvis :).

Dags att sova.
// Maria

Av Maria - 25 april 2013 18:26

Ja eller nåt.

Tycker allta tt det är skrämmande att man måste lusläsa på varenda paket i affären så at ma ninte ska få i sig för mycket dåligheter.

Det var som när jag tog upp ett kesopaket. Jag har alltid tänk att keso som keso eller hur?

Men icke. I ICAs finns det förtjockningsmedel. Finns det inte i Arlas. Ja inte det värsta men ändå. Jag vill inte ha en massa konstigheter i min mat. Vill ha så rena produkter som möjligt. Så då behöver jag betala lite mer för min mat.

Men det är det ju inte alla som kan. Tycker ändå att alla ska kunna slippa alla dessa e nummer m.m utan att behöva betala hur mycket som helst för det.


Hur långt ska detta behöva gå egentligen? Finns nog inget stopp för det tyvärr om inte alla bestämmer sig för att göra något.

En del vill men kan inte för andra omständigheter oftast är det ekonomin.


Börjar allt bli lite mer än förbannad.


Gör så kloka val som du kan. Tänk efter vad du vill ha i mathyllorna och gör det bästa att köpa de varorna.

Njut också det måste man :)


// Maria


Av Maria - 25 april 2013 05:50

Ett inlägg jag började på igår men datorn lade av så det blev inget. Ganska typiskt när allt nästan är klart. Men men inget att göra åt. Får ju skriva nu istället då datorskrället funkar igen.


Sitter just nu i lugn och ro. Morgonpromenad avklarad :). Lite hover(plankan) gjord och frukost inmundigad. 


 


Bjuder på en bild från gårdagens morgonpromenad då jag gick ner mot stranden. Härligt men blåsigt.


Onsdagar är ju mina passdagar. Det är då jag håller i mitt pump pass. Den enda fasta klass jag har numera.

Kan säga så här att de sista gångerna har det nstan varit fullt. 30 pers trängdes igår. Eller det var helt lagom. De fick plats och behövde inte stå som packade sillar ;).


Jag har under en tid varit allmänt rörig. Glömmer saker här och där. Har huvudet under armen om man säger så. Så även igår. Snubblade på orden, kom inte ihåg korreografin helt. Lite typiskt när platschef Sandra är med på passet   .

Men men hon var nöjd ändå. Vi har ju alla sådana dagar ibland.

Men deltagarna var nöjda och är de det så är jag också det. Men visst nästa gång blir det bättre.


 


Hade ett litet samtal med Sandra efteråt. Vi pratade lite om vad jag vill med träningen om jag är sugen på något nytt.

Vi pratade om mamma med barn och det var hon redan på. En annan instruktör hade redan hoppat på tåget så att säga. Men nu har hon två som är intresserade. Vilket är bra för då kand et verkligen bli av. 

Jag pratade också med henne om att jag skulle vilja utbilda mig till pt.

Allt var positivt och det känns bra att ha med henne på tåget.

Nu är det upp till mig.

Bara jag som kan hindar mig själv och mina drömmar.

Så nu är det bara att köra på.  

Peppar mig själv ordentligt och gör mig iordning för jobbet :).


Bjuder på lite visdom från Olga:

 


Håll ut!

Ha en härlig torsdag


// Maria

Av Maria - 23 april 2013 20:32

Sitter i fotöljen med min protein smoothie och ska snart ta itu med tvätten som ropar mitt namn ett tag nu.

Har jobbat, myst med barnen  och tränat både zumba och styrka.

Idag blev det rygg och ben som fick en omgång. Så underbart när man märker att det börjar hända saker.

Att vikterna blir tyngre och att muskler börjar framträda.

aker och ting händer inte över en natt.

Det vet jag. Men jag är en person som vill att saker ska ske fort.

Är väl som alla andra. Men sakta men säkert så börjar tankesättet ändras.

Man ändrar fokus sakta men säkert.


Nä nu är det dags att ta tag i dagens små måsten ;)

 Vad har du gjort idag?


Avslutar med en bild som jag lånat från Healthy living på fb.


 


Ta hand om er :)


// Maria

Av Maria - 23 april 2013 17:28

Fick idag lite hjälp med middagen, broccolisoppa. A ville så hjärna stå och blanda och då passar ju soppa perfekt :)

Av Maria - 23 april 2013 05:55

Vilken träninsvärk jag hade igår. Men kan säga att det känns idag. 
Jag är en sån som känner mest dagen efter.


Igår var det vila för mig. Bara en promenad till och från jobbet :).

Hade apt och var så trött att det var skönt att inte ha något annat inplanerat.

Men tidigt i morse hde jag ställt klockan ör att gå en promenad. Vet att den ringde, vet att jag stängde av den och vet också att jag inte gick ur sängen. 

Börjar jobba 6.40 idag. Så ingen morgonpromenad.

Men träning ikväll blir det allt :)


Har anmält mitt intresse att gå en mamma boot camp utbildning. 

Mamma träning har börjat intressera mig mer och mer. Men även träning och motivera andra på ett helt annat sätt än vad gruppträningen kan göra.

Jag gillar gruppträning. Jag är en tävlingsmänniska så jag taggar till lite extra och ger lite mer på de passen än när jag tränar själv. Så gym träning har inte varit/är inte min grej egentligen.

Jag måste vara ärlig. 

Men när jag märker vad det gör för mig. Att jag måste ha ren styrketräning för att hålla. Så köper jag det fullt ut.

Men det måste vara tungt. Tyngre helst för varje rep.

Så den där pt utbildningen.......ja den vill jag mer och mer gå. 

Men en sak i taget.

Ska få med min platschef på mamma bootcamp tåget först ;).


Tänkte ha en bild men det ville sig inte idag.

Ta hand om er.


// Maria

Av Maria - 22 april 2013 07:15

Idag blir det ingen träning. Kanske en lugn promenad men inget ansträngande.

Kroppen behöver få återhämta sig efter träningsdagen igår.

Annars finns det risk för skador och musklerna bryts ner.

Vem vill det??

Inte jag i alla fall.


Dagen består av en lång jobbdag med avslutande apt.

Suck. Men det hör ju till.

Ha en skön måndag :)


// Maria

Presentation


Här skriver jag mest om min kost och träning. Kan även bli lite annat ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards