Direktlänk till inlägg 21 april 2013

träning och goda råd.

Av Maria - 21 april 2013 22:40

Fick hoppa in och ta ett pump pass idag. Stackarn hade fått magsjuka. Känns bra att kunna hjälpa till ibland.

Efter passet kom det framm två deltagare till mig.

Jag lskar verkligen när de kommer och frågar om saker. Man vill ju hjälpa till så att de kan nå sina mål. Att man kan göra lite skillnad.

En hade problem med vänstra halvan av sin rygg. Fick ont i uppvärmningen och i benböjslåten. 

Först undrade jag om det var i benböjen som hon fick ont under uppvärmningen. Det visste hon inte men trodde det.

Så vad gör man. Jo tittar först och främst på tekniken. 

Pratar om viktval. Rekomenderade att ta av och då hade hon inte tungt alls.

Sen rekomenderade jag styrketräning.


Den andra hade kommit och börjat träna efter en graviditet. Hade problem i ryggen när hon körde bröst och mage.

Var svankryggig och då jag själv är det så bad jag henne att tänka på sina höfter. Att skjuta upp dem när hon ligger på rygg så att svanken kommer närmare golvet. Då jobbar inte ryggen utan den får avlastning. Samtidigt måstee man spänna magmusklerna. Vilket inte är lätt då man återkommit från en graviditet.

Även där var det också att rekomendera lätta vikter och styrketräning.

Hon svarade mig då att det var därför hon valt pumpen. För att stärka upp sin rygg.


Jo jag älskar pumpen och jag gillar det den ger mig. Men om jag vill att mina deltagare ska hålla, att de ka komma tillbaka så måste man vara ärlig. Pump är muskelnedbrytande. Jo vi kör med stång. Ja vi har tunga vikter på. Du blir uthållig. Du orkar länge i vissa övningar. Men stark???? Jo kanske lite. Men det allra bästa är att komplettera med styrketräning. Så att du bygger muskler. Så kan säga att de blev lite chockade. Visst kan jag sälja in att pumpen är det bästa man kan göra. Och ja jag hade inte tränat och instruerat det om jag inte älskade det.

Men man måste vara ärlig. 

Är man ärlig i sina råd kommer deltagare tillbaka.

De känner at träningen kommer ge dem något. De känner att det ger resultat.

De vill ha konkret VAd kan jag göra och det är det jag ska ge dem.

Kan säga att de sa att de skulle ta en gym genomgång. Men att de skulle komma tillbaka till pumpen :)


Efter pumpen gick jag själv på ett pass. Man får ju passa på ;)


 


Kan säga att det var ett av de jobbigaste pass jag varit på. Cirkelträning på hög nivå. Om jag skulle kunna gå på detta en gång i veckan som komplement till annan träning så skulle det ge grymma resultat.


Så denna söndag har gått i träningens tecken så blir skönt med en vilodag imorgon :)


Godnatt alla 


// Maria


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pw

Av Maria - 1 augusti 2013 08:03

Blev en 60 min promenad i morses. Så härligt var det och vädret var underbart. Klarblå himmel kan ju inte bli bättre :) Såg söta måsungar också. Ja alla ungar är ju söta kan inte direkt säga att jag gillar de vuxna. Väl hemma blev det en go...

Av Maria - 31 juli 2013 22:10


Lovade barnen våfflor idag. Perfekt tänkte jag och gjorde en sats till. Har inte hittat något bra recept på lowcarb våfflor. De som jag testat har alltid fastnat. Så testade fram en egen kombination. Blev mycket lyckat och de såg precis ut som de...

Av Maria - 31 juli 2013 21:50

Är inne i en intensiv träningsmånad. Blir en hel de styrka och cardio blandat.   Började med en pw i morse. Ikväll hade jag mitt pumppass i en nästan fullsatt sal. Vilken energi och vilka underbara deltagare. De taggar mig så mycket :)   ...

Av Maria - 31 juli 2013 08:37

Till frukost blev det idag bovetegröt med fikon, kanel och kardemumma. Lite mer kolhydrater men det är ju vilken typ av kolhydrater som räknas. Dessa är långsamma så man håller sig mätt längre och håller blodsockret i schack. Tar inte mycket k...

Av Maria - 31 juli 2013 07:59


Igår gjorde jag nyttig glass där basen var banan. Den blev riktigt god och uppskattades även av barnen. Men de tyckte inte att det var glass precis ;) Recept: 2 bananer 3 msk kakao 1 dl vispgrädde 25g vit choklad Skala och skär barnare...

Presentation


Här skriver jag mest om min kost och träning. Kan även bli lite annat ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards