Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Maria - 10 mars 2013 20:00

Testade att baka lite idag lchf style.

Den gick hem hos både mig och barnen och var riktigt god. 

Ska nog säga att den är godast helt nygräddad.

Receptet hittar du här.


 

Bak · Lchf
Av Maria - 10 mars 2013 19:19

Idag har varit en underbar dag. Bortsett från gnälliga barn men men de får ju också ha en dålig dag, eller hur.?

Mycket sol och vårkänslor.

Har verkligen tagit tag i det där som heter kost. 

Är ju inne på lchf kosten. Dock äter jag inte helt strikt då det blir både frukt, knäckebröd och potatis. Så lite mer åt GI men jag utersluter helt pasta och ris. Äter inte ens fullkorn.

Barnen däremot får ju dessa. Detta är mitt val och inte deras. men man kan ju göra bra val för dem också. Så försöker med fullkorn så långt det går.

Hittade ju ett lchf bröd i affären och det har sonen godkänt då det går att rosta   . Jag försöker baka bröd så gott det går men det är ju inte alltid man hinner med allt som man vill göra.

Köper inte så mycket kakor eller bakar inte så mycket av den varan heller för den delen.

Var mer förr. 

Gillar att baka och det känns ändå bättre än att köpa färdigt. Man vet ju inte riktigt vad som finns i dem. Mycket härdat fett i färdiga kakor.


Idag började jag dagen med en äggröra. Barnen älskar också äggröra så man får alltid göra extra mycket om man ska få behålla något själv   .

Sen åkte jag och barnen och handlade. Sambon jobbade idag så vi fick åka själva. Gick bra bortsett från att man fick tjata lite på sonen. Men är man mitt upe i treårstrotsen så är man.

Fick gå in i lifebutiken och införskaffade lite olja och lite vitaminer.


 


Till lunch blev det kött, med en rouqfort (säkert felstavat) sås och coleslaw. Barnen fick klyftpotatis och skirat smör. Det gick åt vill jag lova. 


 


Eftermiddagen var lugn. Dottern somnade så jag och J fick lite egentid. Inte helt fel.

Vi passade på att vara ute en stund när dottern vaknat. Trots att solen sken var det SÅ kallt Vinden låg på och då bet det riktigt i kinderna. Men samtidigt var det ganska skönt. Jag passade på att vädra ur huset.  Skönt att bli av med gammal luft efter en instängd vinter. Ger en fräsch känsla.


 

Sonen måste bara ha på sig sin hjälm så fort vi ska gå ut. Inte för att jag tvingar honom. Han hämtar den helt själv och säger -Mamma, jag bara måste ha den på. Typisk mening för honom just nu. Jaja han skyddar ju huvudet och vi har sagt att om han vill åka på sin sparkcykel så måste han ha den på.


När sambon kom hem tog jag tag i dagens träning. Idag är det konditionsdag. Så jag klädde på mig lagom tjockt. Man får ju inte ha få mycket på men ej heller för lite då det var -4,5 i skuggan. Sprang en runda på 7.78 km på 43 min. Kändes riktigt bra. Särskillt med tanke på kylan (som bara kändes av i skuggan) och denna ihärdiga vind. Haade dock lite medvind på en stor del av rundan och fick lite lä i slutet så....men det bet ordentligt i kinderna ibland. Men nu är det gjort. Måste ju få upp konditionen rejält då om lite mer än 2 månader ska jag springa GbG varvet. Måste ju slå min gamla tid på 2 tim och 3 min.


 


Lite dålig bild men så här såg jag ut på min runda   .

Väl hemma blev det dusch och sen en tonfisksallad. Med egengjord dressing mums   . Tog också en hut med Udos choice och en med mivitotal sport.


 



Nu blir det soffhäng och sen tidigt i säng.

Hur har din söndag varit?


// Maria



Jag · kost · Lchf · Svammel
Av Maria - 10 mars 2013 13:22

Eller ja termometern visar -2.6 men solen skiner och det ör härligt. Man blir så glad helt enkelt. Den hängde jag ut täckena på vädring. Det behövdes efter vintern ;). Men är inte det ett vårtecken så säg.....


Presentation


Här skriver jag mest om min kost och träning. Kan även bli lite annat ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards