Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Idag blir sonen 3 år

Av Maria - 8 mars 2013 16:51

Lite svårt att förstå att för 3 år sedan låg man på bb och hade en liten nyfödd kille i sina armar. Känns som att det var igår som han föddes. Men samtidigt inte, ja ni förstår säkert vad jag menar. Tiden går så fort.

Dagen började med att vi fick sjunga för J.

Han blev väldigt glad över sina presenter. Han fick lite kläder och sen två paket som han verkligen ville ha. En plog till sina traktorer och sen det bästa av allt. En sak som han suktat efter i ett års tid. En sparkcykel   .

Känns så bra att kunna ge honom det han önskar sig. Eller ja en del av det i alla fall.

Så här lycklig såg han ut i morse.


 


Jag fick bege mig till jobbet och som tur var jobbade jag mitt korta pass denna fredag. Vi bestämde att vi skulle mysa på eftermiddagen. Vi åkte in och gick på café. Frågade J först om det var ok. Jag kände at jag inte riktigt hann göra en tårta idag. Vi firade honom ju i söndags och då gjorde jag en tårta med en traktor på. Gjorde traktorn av marsipan och sockerpasta. Fårorna är sockerpasta men tårtlocket är köpt marsipan från Ica. Inte så snyggt (locket då) men det funkade.


Så här blev tårtan:

 


På caféet blev det ju tårta för hela familjen. Eller ja bakelse blev det med   .


     


Vi passade också på att köpa en cykelhjälm till J. Vi har sagt att han inte får köra sin sparkcykel utan den och det gick han med på. Så en mycket nöjd kille gick ut ur cykelaffären med en hjälm (pappa höll den under armen).

När vi kom hem var det ju bara att vara ute en stund så han fick använda sin nya hjälm och sparkcykel.


 


Kan väl säga så här att det var en väldigt nöjd och glad kille nu ikväll   .


Nu väntar en mysig kväll. 


// Maria





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pw

Av Maria - 1 augusti 2013 08:03

Blev en 60 min promenad i morses. Så härligt var det och vädret var underbart. Klarblå himmel kan ju inte bli bättre :) Såg söta måsungar också. Ja alla ungar är ju söta kan inte direkt säga att jag gillar de vuxna. Väl hemma blev det en go...

Av Maria - 31 juli 2013 22:10


Lovade barnen våfflor idag. Perfekt tänkte jag och gjorde en sats till. Har inte hittat något bra recept på lowcarb våfflor. De som jag testat har alltid fastnat. Så testade fram en egen kombination. Blev mycket lyckat och de såg precis ut som de...

Av Maria - 31 juli 2013 21:50

Är inne i en intensiv träningsmånad. Blir en hel de styrka och cardio blandat.   Började med en pw i morse. Ikväll hade jag mitt pumppass i en nästan fullsatt sal. Vilken energi och vilka underbara deltagare. De taggar mig så mycket :)   ...

Av Maria - 31 juli 2013 08:37

Till frukost blev det idag bovetegröt med fikon, kanel och kardemumma. Lite mer kolhydrater men det är ju vilken typ av kolhydrater som räknas. Dessa är långsamma så man håller sig mätt längre och håller blodsockret i schack. Tar inte mycket k...

Av Maria - 31 juli 2013 07:59


Igår gjorde jag nyttig glass där basen var banan. Den blev riktigt god och uppskattades även av barnen. Men de tyckte inte att det var glass precis ;) Recept: 2 bananer 3 msk kakao 1 dl vispgrädde 25g vit choklad Skala och skär barnare...

Presentation


Här skriver jag mest om min kost och träning. Kan även bli lite annat ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards