Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Maria - 8 mars 2013 19:05

Igår hade de ett testpass ViPr på Sportlife i Myggenäs.

Var ju bara tvungen at testa. Har läst om detta och inte riktigt greppat vad det innebar.

Kort och gott kan jag säga att det var en träningstyp som passade mig. Så synd att det inte finns här som fasta pass   .

Kommer till Myggenäs i höst men vem vill vänta. Inte jag i alla fall.

Men vad kan man göra åt det. Inte ett dugg.


 


Fick sån träningsvärk i rumpan efter det här passet kände det med en gång när det var över. Har fortfarande ont och det har märkts på jobbet idag. Har haft lite ont när jag ska sitta eller ställa mig upp. Har nog sett lite roligt ut.


Vipr är funktionell träning. Man ska utnyttja kroppens egna naturliga rörelser när man tränar. Man har hjälp utav redskapet du ser i bilden the Vipr.


Undrar du vad ViPr är så kan du titta här.


Av Maria - 8 mars 2013 16:51

Lite svårt att förstå att för 3 år sedan låg man på bb och hade en liten nyfödd kille i sina armar. Känns som att det var igår som han föddes. Men samtidigt inte, ja ni förstår säkert vad jag menar. Tiden går så fort.

Dagen började med att vi fick sjunga för J.

Han blev väldigt glad över sina presenter. Han fick lite kläder och sen två paket som han verkligen ville ha. En plog till sina traktorer och sen det bästa av allt. En sak som han suktat efter i ett års tid. En sparkcykel   .

Känns så bra att kunna ge honom det han önskar sig. Eller ja en del av det i alla fall.

Så här lycklig såg han ut i morse.


 


Jag fick bege mig till jobbet och som tur var jobbade jag mitt korta pass denna fredag. Vi bestämde att vi skulle mysa på eftermiddagen. Vi åkte in och gick på café. Frågade J först om det var ok. Jag kände at jag inte riktigt hann göra en tårta idag. Vi firade honom ju i söndags och då gjorde jag en tårta med en traktor på. Gjorde traktorn av marsipan och sockerpasta. Fårorna är sockerpasta men tårtlocket är köpt marsipan från Ica. Inte så snyggt (locket då) men det funkade.


Så här blev tårtan:

 


På caféet blev det ju tårta för hela familjen. Eller ja bakelse blev det med   .


     


Vi passade också på att köpa en cykelhjälm till J. Vi har sagt att han inte får köra sin sparkcykel utan den och det gick han med på. Så en mycket nöjd kille gick ut ur cykelaffären med en hjälm (pappa höll den under armen).

När vi kom hem var det ju bara att vara ute en stund så han fick använda sin nya hjälm och sparkcykel.


 


Kan väl säga så här att det var en väldigt nöjd och glad kille nu ikväll   .


Nu väntar en mysig kväll. 


// Maria





Presentation


Här skriver jag mest om min kost och träning. Kan även bli lite annat ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards