Alla inlägg under februari 2013

Av Maria - 7 februari 2013 16:00

Har ägnat hela förmiddagen åt min son.

Han har varit sjuk nästan hela veckan men idag är han frisk.

Vi höll honom hemma en dag till fall i fall. Dottern fick gå till förskolan en stund.

Kan säga att J uppskattade att bara vara hemma med mig.


Jag passade på att baka lite.  Han älskar ju att göra det också, så lite hjälp tog jag taksamt emot :)

Vi bakade bröd. Rågsiktsbröd med russin.



Bakade också kakor. Jag fick en gåva av en flicka på avdelningen där jag jobbar. Hon skulle byta avdelning och då gav hon oss fröknar var sin glasburk med kakmix i.

Perfekt tillfälle att göra dem tyckte jag .


   


Sen fick jag lite hjälp med at plocka ur diskmaskinen också.Han är så hjälpsam min lille kille   .


 


Nu sitter jag här och myser med dottern bredvid mig :).








         


Bak · barnen
Av Maria - 7 februari 2013 12:56

Köpte denna häromdagen och den var god och billigare än Marabous. Triggade i alla fall inte igång sötsuget :)

Av Maria - 7 februari 2013 08:11

Idag är det min tur att vara hemma och vabba.

Förhoppningsvis är det sista dagen. Dottern har fått gå till Förkolan så det är bara sonen och jag hemma.

Vi ska baka och mysa tillsammans :)


Ha en trevlig dag    


// Maria

Av Maria - 5 februari 2013 22:03

Idag var det dags igen för att åka in till Uddevalla och ge dem lite av mitt blod. En enkel sak som man kan göra och det krävs inget direkt av en. Känns riktigt bra tycker jag :)

Av Maria - 4 februari 2013 14:43

Sonen har feber. Som tur är verkar de andra klara sig från den andra sjukan.

Men med feber kan man inte gå till förskolan. Så det blir en tråkdag hemma.

Jag till jobbet på förmiddagen Hade en inskolning som jag inte kunnde missa. 

Sambon fick åka till sitt jobb senare Så han är där nu.


Så vad gör man när man har tråkigt hemma. 

Jo man gör lite Play doh lera :)

Var ett tag sedan jag gjorde det och sist gång blev degen inte bra. Men lyckades bra denna gång.

Kan säga att det var mer än mycket upskattat :)


 


// Maria

Av Maria - 3 februari 2013 21:36

Städade lite idag Så gott man orkade i alla fall.

Alla krafter är inte tillbaka än.

Men fick lite hjälp av min älskade son   .



 




Av Maria - 3 februari 2013 21:21

Dagens kost har gått i Lchfs tecken.

Ska bara påpeka att jag inte är någon strikt ätare av denna kost men gillar många av deras recept och har märkt att jag faktikst mår bättre av att äta på det sättet.

Så jag har tagit bort pasta, ris och bröd ur min kost så mycket som jag kan. 

Går jag bort så äter jag det som bjuds. Man kan ju ta mindre av det värst kolhydratbovarna.

Äta mer av proteinet så att säga. Man håller sig mättare och äter inte lika mycke av godsakerna då.

Vilket är min svaghet.


Idag testade vi något helt nytt.

Lchf semlor.

Kan ju ärligt säga att de inte slår vanliga semlor. Men de var mindre söta. Dock måste vi få till hur mycket sötningsmedel det ska vara i mandelmassan. Var lite för mycket denna gång. Så inte så gott kan jag säga. Nästa gång får det bli lite mindre.

Barnen åt. De gillade mest bullen och grädden. Vilket jag kan förstå dem denna gång. Men får man bara allt rätt så kommer de bli kanon.

Här kan ni se resultatet:


 



På kvällen fick jag för mig att jag skulle baka knäckebröd. Ja lchf varianten i alla fall.

Sagt och gjort. Bara att leta upp receptet och ingredienser (tur att vi hade allt hemma), så var man igång.

Så här blev de i alla fall:


 

Riktigt goda.

Åt dem med kvällens mål. Vilket bestod av ägg, lchf knäcke med smör och ost, räkröra, tomat, gurka.

Gott och mättande :).


 



Vill ni ha receptet på något jag lägger ut så skriv en kommentar.


// Maria


Av Maria - 2 februari 2013 22:54

Ligger i sängen och bredvid mig sover sonen så gott. Lite oroligt dock men han mår inte så bra, stackarn. Hoppas bara att han slipper magsjuka.

Ja Vad tyckte ni om melodifestivalen idag. Rena skiten enligt mig. Visst fanns det några låtar som var ok. Men ett väldigt klent startfält. Jag hoppas att det blir bättre i de andra deltävlingarna.

Kan i alla fall säga så här. Det är väldigt skönt att den hemska sjukan är över för egen del. Imorgon kan jag börja äta mat :D JIPPI!!!!!

God natt

Presentation


Här skriver jag mest om min kost och träning. Kan även bli lite annat ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards