Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

jobb, barn och träning.

Av Maria - 12 februari 2013 21:13

Denna vecka, fram till torsdag, är vi enbarnsföräldrar.

Sonen är hos mormor och morfar några dagar så det är bara dottern här med oss. Annorlunda minst sagt

Tror att hon njuter lite men hon saknar sin storebror.

Idag pratade hon med honom i telefonen och de "pratade" i 10 min.

Roligaste var när hon tig telefonen från örat och höll fram den mot en sak som hon ville visa honom.

Så gulligt ändå   .

Försökte föklara att man kan inte se genom telefonen men det är ju lite svårt att förstå.


Jag jobbar som vanligt inget annorlunda bara för att det ena barnet inte är hemma.

Men det blir mindre stress på morgonen det måste jag bara erkänna.

Men det betyder ju bara att jag måste bli bättre med tiden så att vi slipper stressen eller hur?

Men vi myser allt lite på morgonen A och jag.

Om 3 veckor är det hennes tur att åka till mormor och morfar och J får vara hemma.


Måste erkänna att jag trivs bra med mitt jobb, bra kolleger och underbara barn. Jo jag jobbar som förskollärare. Trivs riktigt bra med det. men har ju andra drömmar. Mitt företag har nu blivit registrerat hos bolagsverket så nu är man officiellt företagare. Nu blir det att kontakta banken för ett företagskonto. Ett steg i taget så blir det bra.

Ska ju jobba parallelt ett tag har jag ju tänkt.


Idag blev det träning. 1 timme zumba och sen styrka avslutade med 10 min på crossen.

Kändes skönt i musklerna måste jag säga.

Ska försöka komma igång igen med morgonpw. Om det blir denna eller nästa återstår att se.

Men fick i alla fall i mig lite protein med hjälp av pulver från fitnessguru. Beställde därifrån en smak som heter choklad och hasselnöt. Kan ärligt säga att den var väldigt god så är mycket nöjd med min beställning.



Nu ska jag lägga mig i sängen och försöka sova.


Godnatt


// Maria



   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Pw

Av Maria - 1 augusti 2013 08:03

Blev en 60 min promenad i morses. Så härligt var det och vädret var underbart. Klarblå himmel kan ju inte bli bättre :) Såg söta måsungar också. Ja alla ungar är ju söta kan inte direkt säga att jag gillar de vuxna. Väl hemma blev det en go...

Av Maria - 31 juli 2013 22:10


Lovade barnen våfflor idag. Perfekt tänkte jag och gjorde en sats till. Har inte hittat något bra recept på lowcarb våfflor. De som jag testat har alltid fastnat. Så testade fram en egen kombination. Blev mycket lyckat och de såg precis ut som de...

Av Maria - 31 juli 2013 21:50

Är inne i en intensiv träningsmånad. Blir en hel de styrka och cardio blandat.   Började med en pw i morse. Ikväll hade jag mitt pumppass i en nästan fullsatt sal. Vilken energi och vilka underbara deltagare. De taggar mig så mycket :)   ...

Av Maria - 31 juli 2013 08:37

Till frukost blev det idag bovetegröt med fikon, kanel och kardemumma. Lite mer kolhydrater men det är ju vilken typ av kolhydrater som räknas. Dessa är långsamma så man håller sig mätt längre och håller blodsockret i schack. Tar inte mycket k...

Av Maria - 31 juli 2013 07:59


Igår gjorde jag nyttig glass där basen var banan. Den blev riktigt god och uppskattades även av barnen. Men de tyckte inte att det var glass precis ;) Recept: 2 bananer 3 msk kakao 1 dl vispgrädde 25g vit choklad Skala och skär barnare...

Presentation


Här skriver jag mest om min kost och träning. Kan även bli lite annat ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards