Alla inlägg under november 2012

Av Maria - 4 november 2012 20:19

Dags att summera dagens träning och kost.

Börjar med kosten :)

Frukost: Blev yoghurt (naturell) med GI musli. Till det ett gls mjölk, ett glas vatten och te.

Lunch: Vi åt på leklandet idag. Mycket bättre än MCdonalds som vi pratade om först. Barnen kunde ta pasta och köttbullar och jag valde en panini med brie. Slår helt klart en hamburgare och pommesfrittes. Fast man kan ju välja bort det sistnämnda förståss ;).

Middag: Åt vi ugnsbakad fisk. Med broccoli och lite andra grönsaker. Barnen fick potatis till men det valde jag bort.

Mycket enkelt att göra och går snabbt i ugnen :)


 


Efter träningen drack jag ett glas mjölk och nu avnjuter jag en fruktsallad med nötter och keso. Mums :)


 


Träning blev det ju också son ni redan läst :) totalt i tim och 40 min.

Varav det sista var ren konditionsträning :)


Så kort och gott en bra dag.


Vill du ha recept på något jag lägger ut så bara hojta. Delar gärna med mig   

Av Maria - 4 november 2012 19:22

Man måste bara älska kännslan man får efter träning.

Efter ett svettigt pass som idag.

Måste bara säga att jag är ett zumba fan. Säg vad du vill but I love it   .

Men det är helt klart inte nog. Så en timme xumba som uppvärmning fick det bli med underbara instruktören Sanne från Kungälv :)

Sen var det bara att gå till crosstrainern ladda min Iphone och köra på.

Varvade lite lättare och tungt precis så som musiken var. Ojojoj vad det kändes.

Efteråt såg rann svetten vill jag lova.

Bara så skönt.


Klicka på bilden så får du höra avslutningslåten. Bara älskar den.

Ger en liten extra boost så där i slutet så man ger lite till :)


 


Av Maria - 4 november 2012 16:54

En timmes uppvärmning med Zumba. Bara älskar att dansa :).

Fölt av en mycket svettig timme på crosstrainern.


Av Maria - 4 november 2012 14:32

Det är så man känner sig efter 2½ timme på Banenslekstad i Kungälv.

Barnen hade så roligt och de visste inte riktigt vad de skulle göra.

För min del var det som ett träningspass. Har en 2½åring och en 1½ åring så det var bara att följa med och klättra upp, klättra över och igenom. Rutchkanan var extra rolig. Då menar jag den långa som man var tvungen att klättra allra längst upp för att åka. Så upp och ner upp och ner..haha fast jag ska erkänna att det allt var lite roligt   


J gillade mest att cykla tills dess att han hittade rummet med en truck och klossar i. A ville bara klättra och bollhaven var ju något extra :)


     



Det var första gången vi var där och det kommerdeinitivt bli fler besök.


Nu är vi hemma och tar det lite lugnt. A sover och J vilar lite i soffan. För min del får jag nog ta tag i tvätten.



Av Maria - 4 november 2012 08:22

Det är är jag.

Eller ja en del av mig i alla fall hihi :)


       


För att förändringen så tog jag en bild. Gillar den inte, i alla  inte just nu.

Det jag vill är väl det alla flickor vill, minska omfånget runt magen. 

Men jag ska göra det med träning och kost.

Jag väger 66 kg vilket jag är mycket nöjd med då jag under en lång period vägde 8kg mer.

Så vikten har jag blivit av med. Men vill ju nu att huden ska bli fastare.

Så det är ett av målen.

Nu ska jag börja. Ta en månad i taget, en fot framför den andra. Ta mig dit jag vill.

Det är bara jag som kan göra det, ingen annan. Det handlar om valen JAG gör, vad JAG vill.

Nu börjar det   

Av Maria - 4 november 2012 08:10

Hej där ute :)

Jag heter Maria och denna blogg kommer handla om mig, mitt liv, mina barn men framför allt min förändring.

Tänkte ha denna blogg som ett redskap för att dokumentera min träning, kost m.m

Målet: att bli fastare och få bättre kondition. Att jag ska springa Gbg varvet närsta år hör ju till också förståss hihi.

Sprang det förra året också på tiden 2.03 så den måste den tiden måste ju slås, eller hur?

Denna blogg kommer alltså inte handla om viktnedgång. Då jag är nöjd med min vikt. 

Den handlar om att bryta gamla vanor och hitta nya. 

Jag måste erkänna att jag är sockerberoende.

Kankse inte jätte allvarligt just nu men det var en tid då jag åt godis, eller annat sött varje dag.

Detta måste brytas.

Så nu börjar en månad utan godis, utan mörk choklad, med mycket träning. En månad, 4 veckor.

Däremellan ska jag jobba, ägna tid åt barnen, sambon och mycket annat.


Kommer också skriva om annat som händer givetvis :)


 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här skriver jag mest om min kost och träning. Kan även bli lite annat ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards