Alla inlägg under november 2012

Av Maria - 14 november 2012 07:48

Det är frukosten för mig. Är inte den bra blir oftast dagen mycket jobbig och jag orkar inte så mycket.

Idag bestod frukosten av 2 ägg, yoghurt mild naturell och müsli. Müslin hade jag gjort själv: hackade nötter, kokos, lin frö, pumpakärnor. Det är inte så svårt att göra egen och man kan blanda i det man själv gillar och vill ha.

Sist kommer jag bjuda på en bild på dottern där hon övar på att bre sin smörgås själv.

Av Maria - 13 november 2012 22:16

Känner ingen motivation alls just nu. Särskilt inte med en förkylning i kroppen som gör en slö och trött.
Samtidigt hämtar jag ändå inspiration hos en vän. En ny bekantskap med en tjej som kämpar mot fetma och sin diabetes. Kan hon så kan Jag eller hur??

Undrar varför det ska vara så svårt???

Ja ja ny dag imorgon. Då får det bli nya tag. Månaden ör i te slut än och ibland måste man falla lite läste jag någonstans. Det viktigaste är att inte fortsätta falla utan ta en dag i taget. Hmmmmm låter mycket klokt. När ska jag följa mina egna råd.

Godnatt på er imorgon är en ny dag. Vilket innebär vab för min del.

Av Maria - 12 november 2012 17:23

Första feberfria dagen för sonen vilket resulterade i liten kort stund att få vara ute. Detta ledde till att han klagade på att han hade ont i foten. Vilket ledde till den uppenbara frågan. Vart gör det ont? Han pekade på tårna. Jaha då var det bara att åka in till skoaffären och köpa nya skor.

Butiksbiträdet rekommenderade dessa så hoppas verkligen att de är bra.

Av Maria - 12 november 2012 15:01

Idag blir det ingen träning. Ignorerar dock det lilla skaver i halsen och tänker positivt.

Ikväll blir det kort kurs. Så inte nog med att jag scrappade hela helgen så blir det mer tillverkning ikväll. Bara så kul :D

Bjuder på en bild av cykelsalen i Uddevalla. Inte många gånger kvar där nu.

Av Maria - 12 november 2012 11:46

Vab idag då sonen hade feber igår.
Kan säga att det är skönt att vara hemma efter den helgen jag hade.
Men samtidigt vill man ju vara på jobbet. Vet att de har lite barn idag så det funkar bra för samvetet.

Nu står maten på spisen och barnen börjar cirkla runt mig. Hmmmm undrar om de är hungriga tro?? ;)

Av Maria - 11 november 2012 14:11

Scrap mara i Kristinehamn :)

Av Maria - 8 november 2012 15:18

Har ju två barn. De mest underbara i hela världen och det krävs inte mycket förrän man känner sig så stolt över dem. :)

Just nu handlar det om potträning. J är inte jätte intresserad men lillasyster däremot börjar förstå grejen. Att hon helt plötsligt bajsar på pottan blir till en jättegrej.

Bjuder på en liten bild tagen häromdagen då det var dags för välling. Så helt underbar :)

:))

Av Maria - 7 november 2012 20:54

Känns Så bra just nu :)

Dels i kroppen efter passet. Har helt underbra deltagare på mitt onsdagspass.

Utan dem så hade det varit så mycket tråkigare.

Kände också att det är dags att lägga på ett kilo till i bicepslåten. Har just nu 4½ kilo på varje sida så att lägga på ett ½kilo vore ju inte så mycket eller hur?

Så får det bli i alla fall nästa vecka. Man måste ju ha lite utmaningar som instruktör också    .

Annars ger ju inte deltagarna mer. Det är jag som sätter ribban på mina klasser. Inte dem.


Det andra som gör att det känns så bra är att idag fick jag veta att mitt vikariat blev förlängt till 9/8 2013.

Jag trivs så bra på mitt jobb just nu så vill gärna jobba kvar där.


Nu ska jag fortsätta pyssla lite ikväll och strötitta på twilight på 5:an.


Ska göra färdigt en sån här till en vän som ska ge bort den i födelsedags present. 

Fast den är i andra färger. Mintgrön och brun.


S  




Presentation


Här skriver jag mest om min kost och träning. Kan även bli lite annat ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards